Wild Terra Online

guniball

Neuer Benutzer
Mitglied seit
02.12.2015
Beiträge
7
Reaktionspunkte
0
Wild Terra

Eingebundener Inhalt
An dieser Stelle findest du externe Inhalte von Youtube. Zum Schutz deiner persönlichen Daten werden externe Einbindungen erst angezeigt, wenn du dies durch Klick auf "Alle externen Inhalte laden" bestätigst: Ich bin damit einverstanden, dass mir externe Inhalte angezeigt werden. Damit werden personenbezogene Daten an Drittplattformen übermittelt.
Für mehr Informationen besuche die Datenschutz-Seite.


Wild Terra Online ist ein Massively Multiplayer Lebens-Simulator in einer ganz und gar Spieler-bestimmten und mittelalterlichen Welt.
Die Entdeckung der Welt, Jagd, Handwerk, Hausdekoration und Innenausbau, Kämpfen und Burgbelagerungen: Hier findet jeder eine Tätigkeit, die in seiner Seele schlummert. Starten Sie als Überlebender und werden Sie zu einem mittelalterlichen König!
Kernfunktionen:
  • Eine riesige erkundbare und realistische mittelalterliche Welt im Europa des 10. Jahrhunderts.
  • Die Welt wird von den Spielern gestaltet und angetrieben. Es gibt keine vorgefertigten Burgen, NPCs oder Quests in Wild Terra. Nur die Spieler selbst können Straßen bauen, Wälder roden, neue Städte gründen ... prägen Sie den Server – Ihre Welt - wie sie wollen!
  • Unbegrenzte Möglichkeiten Gebäude zu bauen die Sie wollen - und wohin Sie wollen. Ob es ein Lagerfeuer für eine Nacht ist oder ein ganzes Schloss – es liegt an Ihnen.
  • Tiefgründiges Handwerkssystem mit verschiedensten Bereichen: Landwirtschaft, Tierhaltung, Kochen, Näherei, Schmiedekunst. Es gibt eine Unmenge von Ressourcen zu sammeln und Rezepte zu erlernen
  • Freie und voll von Spielern bestimmte Wirtschaft. Jeder kann von seinen Fähigkeiten und dem Handel mit seinen Produkten profitieren. Das Handwerkssystem, die Herstellung von Waren und die ungleichmäßige Verteilung der Ressourcen werden die Spieler dazu zwingen, zu kooperieren und miteinander in Kontakt zu treten - wenn Ihr Königreich gedeihen soll.
  • Erfolg im PvP ist abhängig von Taktik und Geschicklichkeit des Spielers. Weise Nutzung der Umwelt und der eigenen Ausrüstung sind der Schlüssel zum Sieg. Hohe Stufen oder eine aufgewertete Ausstattung garantieren hier keinen Sieg.
  • Es gibt Server für: Hardcore-Spiele (bei vollem Beute-Loot im Falle des Todes) PvP sowie ruhige Server für diejenigen, die die ruhige Atmosphäre und friedlichen Inhalt des Spiels bevorzugen.

Webseite des offiziellen Projekts: Wild Terra Online - Sandbox Survival MMORPG, Offene Welt mit freiem PvP

DQGoReP.jpg

o0aH2xm.jpg

YPDp9rZ.jpg

UXHzHxH.jpg
 
Zuletzt bearbeitet:
The game is updated to version 0.7.22.5
sPJopsy.jpg

Game client and server has been updated to version 0.7.22.5. To continue playing you need to download an updated version.
If you do not have access to the game, you can purchase it on our website.

Download the client update

List of changes:
Updated graphics of frame houses, added various kinds of roofs and vertical column for the awnings.
Updated graphics of city fences and gates, now they are 2 types.
Updated graphics for warm sleeping place.
Added the Dutch language.
Changed the requirements for resources and tools to of frame houses and city fences.
 
New Official Trailer
Eingebundener Inhalt
An dieser Stelle findest du externe Inhalte von Youtube. Zum Schutz deiner persönlichen Daten werden externe Einbindungen erst angezeigt, wenn du dies durch Klick auf "Alle externen Inhalte laden" bestätigst: Ich bin damit einverstanden, dass mir externe Inhalte angezeigt werden. Damit werden personenbezogene Daten an Drittplattformen übermittelt.
Für mehr Informationen besuche die Datenschutz-Seite.
 
Interface evolution in Wild Terra

e3jkUtD.jpg


Interface’s purpose
Graphical user interface (GUI) is a type of interface that allows players to interact with a game. It should be handy and practical, but, at the same time, stylish and good-looking. How usable an interface is determines friendliness of the game to new players and mass audience. And when it looks nice it becomes hard to cease playing.

Beginning stage of development. First interface
After all basic functions of the game were fully prepared, we started to think about the design and style creation for the interface. For this task we hired a freelancer, who had examples of his work suitable for Wild Terra. A budget of the project wasn’t big and we made a deal for a moderate cost, but with a 50% prepayment. Soon enough we got first versions of the interface and determined the visual style, but after this the freelance suddenly disappeared. The rest of the work was finished by Mikhail — our art-director.

shCxcW8.jpg

TysUhy9.jpg


At that stage of development our budget wasn’t enough to order a set of icons, so we decided to use renders of 3D-models as item icons. As action icon we used our own sketches.

Necessity of the current interface update
The project continued to evolve, but the interface remained unchanged. We didn’t like the old icons, and they even started to irritate our eyes. We added new features and widened in-game functions, and along with this, the current interface had to be constantly updated. It wasn’t very handy as well. This continued for about a year, before we decided to change the interface — reconsider visual, technical and practical parts of the interface to create a perfect version. We also kept in mind that in the future we’ll need to add: new windows and new functions to the existing ones.

Work on the new interface and icons
A talented artist Linara joined our team, her main purpose was to rework icons and design new interface — elaborate a unique GUI for Wild Terra. The item images were renewed step by step: each update a new portion of redrawn icons appeared in the game.

Qu9vmXv.jpg

ldNABh1.jpg


When all 3D-model renders were replaced with pictures, we started to redesign interface. We tried several versions with different element placement and scale before choosing the one that suited us most of all. After that, Linara got down to work on windows, buttons, and other elements of UI design.

lNaAhyU.jpg


Here are some examples of how the windows changed:

e3jkUtD.jpg

Zq79p84.jpg


Oncoming development of the game and interface
Completely reworked interface in Wild Terra well speed up and simplify adding new features and improving the existing ones:
  • active abilities;
  • system of character skill perfection;
  • craft and construction chains refreshing and adding new schemes/recipes;
Development and implementation of these features will take time, but, right now, we hope you’ll like new interface and possibilities of the game!

wuaqlvG.jpg
 
New world of Wild Terra. Open test 0.8.0.12


Open the test server for testing the New World and the new Wild Terra client! We were working on this update within a few months. Currently, it is the largest patch, and the game is greatly changed. Infographic tell you about the major innovations

Anyone can take part in the testing and help us to find errors and flaws, order to this update came rather to the main servers.

If you enjoy the game, you can support us by purchasing the early access. During tests - an additional discount to the bundles!

Download the new test client ...
The test client is installed separately from the main and does not interfere with play. Tests will last for a few days
 
Ich habe mir den Test Client am Sonntag runtergeladen und ich habe ihn gestern etwas ausprobiert... Ich muss sagen, dass ich ziemlich zufrieden bin.

Wie ist es euch so ergangen bzw. wie seid ihr zufrieden?
 
Zurück