Verkaufszahlen, Finanz- und Industrienews

Top 10 Games of December 2008

1. Wii Play w/ remote - Wii – Nintendo – 1.46 million
2. Call of Duty: World at War - Xbox 360 – Activision – 1.33 million*
3. Wii Fit w/ balance board – Wii – Nintendo – 999K
4. Mario Kart Wii w/ wheel – Wii – Nintendo – 979K
5. Guitar Hero: World Tour - Wii – Activision – 850K*
6. Gears of War 2 - Xbox 360 – Microsoft – 745K*
7. Left 4 Dead - Xbox 360 – Electronic Arts – 629K
8. Mario Kart - DS – Nintendo – 540K
9. Call of Duty: World at War - PS3 – Activision – 533K
10. Animal Crossing: City Folk - Wii – Nintendo – 497K*

* Includes Collector's, Limited, Legendary, and Bundled Editions

Top 10 Games of Calendar Year 2008

1. Wii Play w/ remote - Wii – Nintendo – 5.28 million
2. Mario Kart Wii w/ wheel – Wii – Nintendo – 5.00 million
3. Wii Fit w/ balance board – Wii – Nintendo – 4.53 million
4. Super Smash Bros. Brawl - Wii – Nintendo – 4.17 million
5. Grand Theft Auto IV - Xbox 360 – Take-Two – 3.29 million*
6. Call of Duty: World at War - Xbox 360 – Activision – 2.75 million*
7. Gears of War 2 - Xbox 360 – Microsoft – 2.31 million*
8. Grand Theft Auto IV - PS3 – Take-Two – 1.89 million*
9. Madden NFL '09 - Xbox 360 – Electronic Arts – 1.87 million*
10. Mario Kart - DS – Nintendo – 1.65 million

Hardware

DS - 3.04 million
Wii - 2.15 Million
360 - 1.44 million
PSP - 1.02 million
PS3 - 726k
PS2 - 410k

Wii laut NPD mit starken Lieferengpässen.


totale dominanz!
etwa anderes kommt mir angesicht der extremen wii- verkäufe (egal ob soft- oder hardware) nicht in den sinn.
vor allem mit den software- jahrescharts hätte ich in der form wirklich nicht gerechnet (die nr 1, also wii play, muss man natürlich rausrechnen- das hat dort nix verloren).
wahnsinn!

wirklich überrascht hat mich allerdings gh: world tour für wii, da wars doch bislang eigentlich immer so, dass die versionen für anderen systeme weit vornlagen, oder?
und jetzt das! 850.000 innerhalb eines monats!!!
unfassbar...
 
totale dominanz!
etwa anderes kommt mir angesicht der extremen wii- verkäufe (egal ob soft- oder hardware) nicht in den sinn.
vor allem mit den software- jahrescharts hätte ich in der form wirklich nicht gerechnet (die nr 1, also wii play, muss man natürlich rausrechnen- das hat dort nix verloren).
wahnsinn!

wirklich überrascht hat mich allerdings gh: world tour für wii, da wars doch bislang eigentlich immer so, dass die versionen für anderen systeme weit vornlagen, oder?
und jetzt das! 850.000 innerhalb eines monats!!!
unfassbar...

Wii Play kann man ruhig drinlassen. Wird im Gegensatz zu Wii Sports nicht gebundelt. (Oder ich verstehe Deine Aussage falsch.)

Guitar Hero läuft gigantisch auf der Wii. Das hatte sich aber vor ein paar Wochen bereits angedeutet.

Analysten hatten der Wii übrigens bis zu3,5 Mio Einheiten prophezeit. Laut NPD wäre das auch kein Problem gewesen, Nintendo konnte schlicht nicht liefern.

EDIT: Penny Arcade's Take:
http://i56.photobucket.com/albums/g196/moonrang/PA-PS3.jpg
Etwas hart imo.
 
Zuletzt bearbeitet:
Wii Play kann man ruhig drinlassen. Wird im Gegensatz zu Wii Sports nicht gebundelt. (Oder ich verstehe Deine Aussage falsch.)


na ja. wii play kommt mit der mote im bundle.
und hierbei ist die hardware (anders als bei mario kart bspw) klar die entscheidente komponente.
deshalb hat wii play für mich nix in den reinen software charts verloren.

Guitar Hero läuft gigantisch auf der Wii. Das hatte sich aber vor ein paar Wochen bereits angedeutet.

war mir in der form wirklich nicht bewusst, muss ich zugeben.

Analysten hatten der Wii übrigens bis zu3,5 Mio Einheiten prophezeit. Laut NPD wäre das auch kein Problem gewesen, Nintendo konnte schlicht nicht liefern.

was auch realistisch ist, wenn man sich die steigerungsraten zum vormonat ansieht; quasi alle geräte legen um 100% oder mehr zu- die wii stagniert.
klares indiz für lieferengpässe.
 
Wii Play wird zusammen mit dem Nunchak verkauft. So meint er das. Ist also wenn man sich ne zweite Remote kaufen will das beste Geschäft sich die auch gleich mit zu holen. Also profitiert es in hohem Maße von der Hardware die mit bei ist ^^

Aber Nintendo dominiert eindeutig die Charts. Echt wahnsinn. Und ich glaube ich sollte mal wieder in Mario Kart reinschauen. Dürfte massig los sein auf den Servern ^^

Und war ja klar das im Mutterland der Xbox360 die 360 vor der PS3 liegt. Aber nicht wirklich große Unterschiede zum letzten Jahr. Können beide zufrieden sein. Ist schließlich in Japan genau umgekehrt ^^
 
Und war ja klar das im Mutterland der Xbox360 die 360 vor der PS3 liegt. Aber nicht wirklich große Unterschiede zum letzten Jahr. Können beide zufrieden sein. Ist schließlich in Japan genau umgekehrt ^^

Wobei die Zahlen doch eine deutlich andere Gewichtung haben. Der Spielemarkt in den USA wächst stetig, während der in Japan schrumpft. 2008 hat Großbritannien Japan am Marktvolumen und Umsatz bereits überholt.

Ich freue mich schon jetzt auf die Pressemittelungen. Microsoft wird sich sicherlich über die Führung gegenüber der PS3 auslassen und in Sonys Pressemitteilung erwarte ich die Worte 'Playstation family, momentum, strong sales'.

Nintendo wird einfach zufrieden sein und sich nicht groß über die Konkurrenz äußern. Warum auch...
 
Jetzt weiß ich was Ihr mit Wii Play gemeint habt. Kann ich nachvollziehen.

Hier die Pressemitteilungen

SONY:
PlayStation by the Numbers - December 2008
PlayStation Brand Staged for Continued Momentum in 2009
Total 2008 PS3 Hardware Sales Up 40% and PS3 Software Sales Up 115% in the U.S.
PLAYSTATION 3
The PlayStation® brand delivered continued sales momentum throughout 2008 with a total of 3.6 million PLAYSTATION®3 (PS3™) units sold in the U.S. by the end of 2008, an increase of 40% from the previous year. In December, 726,005 PS3 hardware units were sold, representing an increase of 92% from November.
PS3 also generated one of its strongest months in software unit sales in the U.S., with almost 6 million units sold in December. For the calendar year, PS3 software unit sales increased 116%.
* Top-selling games for PS3 in December included exclusive hits Resistance 2 and LittleBigPlanet, as well as third-party blockbusters, such as Activision’s Call of Duty: World at War, Midway Games’ Mortal Kombat vs. DC Universe, and Ubisoft’s Price of Persia.
* Top-selling games for PS3 in 2008 included Grand Theft Auto IV, Call of Duty: World at War and the exclusive Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots.
PlayStation Network
With more than 17 million PlayStation®Network users worldwide and a total of 330 million pieces of content downloaded to date, the PlayStation Network continued to be a destination of choice during the holidays for interactive entertainment content.
* Top three most downloaded games in December included Super Street Fighter II Turbo HD Remix, Soldner-X: Himmelssturmer and Linger in Shadows.
* Top three most downloaded movies in December included The Dark Knight, Step Brothers, and GetSmart.
PlayStation Portable
PSP® (PlayStation®Portable) and the Ratchet & Clank: Size Matters PSP Entertainment Pack continued to be popular choices in the U.S. for on-the-go entertainment in December, with more than 1 million hardware units sold, an increase of 143% from November. In December, more than 3.7 million software units were sold for PSP, including popular hits such as Madden NFL 09, WWE Smackdown vs. Raw 2009 and Lego Batman: The Videogame.
* The PSP exclusive titles Crisis Core: Final Fantasy VII and God of War: Chains of Olympus, which both launched in March, were the top two most popular titles of 2008 and sold a combined 1,313,893 units in 2008.
PlayStation 2
PlayStation®2 (PS2) and the LEGO Batman: The Videogame PS2 Entertainment Pack delivered another month of solid sales in December, with a 99% increase in hardware units and 124% lift in software units from the previous month.
* The Guitar Hero franchise sold over 3 million units on the PS2 in 2008.
Power of the PlayStation Portfolio
In 2008, the PlayStation brand generated more than $6.4 billion in revenue in the U.S.
* PlayStation’s hardware unit revenue generated more than $2.5 billion in 2008.
* PlayStation’s software unit revenue totaled more than $3.2 billion in 2008.
Executive Perspective
“The PlayStation brand has had a solid calendar year with total PS3 hardware sales up 40% and total PS3 software sales up 115%. We remain confident in our momentum into 2009 as we continue to deliver to our consumers the best entertainment content and technology out there. And we delivered on that promise this past year with one of the best software line-ups in the industry, a dramatically expanded PlayStation Network with the launch of the video delivery service and the beta of PlayStation Home, as well as extended hardware offerings with the PSP 3000 and Uncharted 160GB PS3 bundle. We also hit a remarkable milestone for the PlayStation 2 platform in North America with 50 million units sold. It’s truly an amazing testament to the power and legacy of our brand.”
— Peter Dille, Senior Vice President of Marketing and PlayStation® Network, Sony Computer Entertainment America
MICROSOFT

December NPD results are in and Xbox 360 highlights include:
* December ’08 was the biggest month for Xbox 360 in history
* Xbox 360 sold more consoles, games and online entertainment experiences in 2008 than any previous year
* In the all-important holiday quarter, Xbox 360 outsold PS3 by more than 2:1
Despite a decline in overall consumer spending during the holidays, video games continued to shine as a bright spot, with Xbox 360 registering record-setting numbers in December, selling 1.4 million consoles in the U.S. (December NPD data).
Not only did the Xbox 360 see its weekly sales run rate increase 38 percent compared to November, it also continued to outperform the PS3 by two-to-one for the third month in a row (December NPD data).
With third-party game sales for Xbox 360 increasing from $298 million in November to $504 million in December, it’s no surprise that Xbox 360 has generated more life-to-date dollars at retail for third-party publishers than the PS3 and Wii combined. “Gears of War 2,” “Call of Duty: World at War,” “Grand Theft Auto IV,” “Madden NFL 09,” “Left 4 Dead” and the critically acclaimed “Fable II” were some of the hottest Xbox 360 games in 2008. Three Xbox 360 games appeared on the top 10 list in December, including “Call of Duty: World at War,” “Left 4 Dead” and “Gears of War 2.” (December NPD data)
“Our goal for 2008 was to reach new audiences by bringing ground-breaking games and entertainment to Xbox 360,” said Don Mattrick, senior vice president of the Interactive Entertainment Business at Microsoft. “Looking forward, new waves of innovation will extend our position as the global leader in interactive entertainment.”
As announced by Microsoft last week, Xbox LIVE continues to experience rapid growth; online transactions over Xbox LIVE grew 84 percent in 2008 over 2007. More than 40 million downloads took place through the LIVE Marketplace in December alone (Microsoft internal data). With consumer appetite for immediate online entertainment growing exponentially, Xbox LIVE is poised for another great year in 2009.
 
NINTENDO

Wii & Nintendo DS Set New Industry Records
Wii Sells 10.17 Million Units & DS Sells 9.95 Million Units in a Year
REDMOND, Wash.—(BUSINESS WIRE)— Before 2008, no video game system had ever been purchased by ten million Americans in a single year. But according to independent sales data released today by the NPD Group, the Wii™ console from Nintendo did just that, even during these economic times, with 2008 unit sales of 10.17 million. The Nintendo DS™ portable handheld system came in a close second, with 2008 unit sales of 9.95 million. Each of them broke the previous yearly unit sales record set in 2007 by Nintendo DS with sales of 8.52 million.
Consequently, Wii represented 55% of all next generation home console sales in 2008, while Nintendo DS claimed 72% of all portable system sales in 2008.
“Our type of entertainment has now moved to the point where there is no longer a question that if you offer consumers an expanded definition of what a video game can be, and deliver that idea with quality and affordability in mind, millions of new people will start playing video games,” said Cammie Dunaway, Nintendo of America’s executive vice president of Sales & Marketing. “Concepts like Wii Fit, Guitar Hero, and Rock Band never would have seemed feasible just a few years ago, and now they’re driving growth for our the entire industry.”
NPD data released for December and all of 2008 also included the following:
* The industry’s top 4 selling games of 2008 were: Wii Play™ at No. 1, Mario Kart™ Wii at No. 2, Wii Fit™ at No.3, and Super Smash Brothers™ Brawl, at No. 4.
* Industry annual revenues jumped 19% in 2008 over 2007, and Nintendo products were responsible for 99% of those additional retail dollars.
* Nintendo DS set another industry record for system sales in any month, with 3.04 million units sold in December.
* Wii broke its own monthly record, set in December 2007, by selling 2.14 million units last month.
* In December, Nintendo titles filled 20 of the top 30 spots on the best-seller list. Six games made for Nintendo systems placed in the top 10, including Wii Music™ for Wii (No. 9), which has now sold 865,000 units following its launch in October 2008, and Mario Kart DS for the Nintendo DS (No. 7), which has sold a total of 4.3 million units 38 months after launch.
* Activision’s Guitar Hero® III: Legends of Rock and Guitar Hero® World Tour, and MTV Games/EA’s* Rock Band Special Edition Bundle all sold more units on Nintendo platforms than any other platforms in 2008.
* More 3rd party units were sold for Wii than any other home consoles in December for the 2nd consecutive month.
* For the year, more than 132 million games were sold in America for play on Nintendo systems.
For more information about Nintendo, visit Country Selector at Nintendo.
About Nintendo: The worldwide pioneer in the creation of interactive entertainment, Nintendo Co., Ltd., of Kyoto, Japan, manufactures and markets hardware and software for its Wii™ and Nintendo DS™ systems. Since 1983, when it launched the Nintendo Entertainment System™, Nintendo has sold nearly 2.8 billion video games and more than 480 million hardware units globally, including the current-generation Wii and Nintendo DS, as well as the Game Boy™, Game Boy Advance, Super NES™, Nintendo 64™ and Nintendo GameCube™. It has also created industry icons that have become well-known, household names such as Mario™, Donkey Kong™, Metroid™, Zelda™ and Pokémon™. A wholly owned subsidiary, Nintendo of America Inc., based in Redmond, Wash., serves as headquarters for Nintendo’s operations in the Western Hemisphere. For more information about Nintendo, visit the company’s Web site at Country Selector at Nintendo.

weare99.jpg


Nachzügler: Amerikanische Verleih-Charts 2008:
USA: Top 10 Verleihtitel des Jahres 2008 - consolewars

Vergleich: Launch bis 26 Monate nach Verkaufsstart: (USA)
Wii (Dec 2008 ): 17.54m
GBA (July 2003): 14.71m
Playstation 2 (Nov 2002): 12.99m
Nintendo DS (Dec 2006): 9.13m
Xbox 360 (Dec 2007): 9.12m
Xbox (Dec 2003): 7.68m
PSP (April 2007): 7.41m
PS3 (Dec 2008 ): 6.79m
Gamecube (Dec 2003): 6.73m

Gears 2 knackt die 4 Mio-Grenze:
http://www.gamedaily.com/articles/news/gears-of-war-2-eclipses-4-million-sold/?biz=1
 
Zuletzt bearbeitet:
Sony confident following 40 per cent rise in PS3 sales

Sony has said it's confident of its momentum going in to 2009 following a rise in full-year PlayStation 3 sales of 40 per cent.
Over 3.6 million PS3 units were sold during 2008 in the US, with NPD data showing that 726,005 units were sold during December.
PS3 software sales reached almost 6 million units in December, and grew 116 per cent for the full year. Hit titles included LittleBigPlanet, Resistance 2, Call of Duty: World at War and Mortal Kombat vs. DC Universe.
"We remain confident in our momentum into 2009 as we continue to deliver to our consumers the best entertainment content and technology out there," commented Peter Dille, SVP of marketing and PSN.
"And we delivered on that promise this past year with one of the best software line-ups in the industry, a dramatically expanded PlayStation Network with the launch of the video delivery service and the beta of PlayStation Home, as well as extended hardware offerings with the PSP 3000 and Uncharted 160GB PS3 bundle.
"We also hit a remarkable milestone for the PlayStation 2 platform in North America with 50 million units sold. It’s truly an amazing testament to the power and legacy of our brand," he added.
According to Sony, the top three most downloaded games in December via its PSN service were Super Street Fighter II Turbo HD Remix, Soldner-X: Himmelssturmer and Linger in Shadows.
With more than 17 million users signed to the service, 330 million pieces of content have been downloaded via PSN.
The PSP sold 1.02 million units in December, with more than 3.7 million games sold for the system. The top two games for 2008 on the PSP were Crisis Core: Final Fantasy VII and God of War: Chains of Olympus, selling a combined 1.31 million units.
According to Sony, the PlayStation brand generated more than USD 6.4 billion in revenue in the US during 2008.

Quelle: GamesIndustry.biz - games industry news, features, and jobs.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

http://www.play3.de/2009/01/16/psp-handy-plane-scheiterten-an-sony/

http://www.play3.de/wp-content/uploads/2009/01/psp-phone.jpg

Schade,sieht schick aus und würde es mir sicher auch kaufen.
 
Zuletzt bearbeitet:
Insgesamt tolle Idee, aber wohl eher für den japanischen Markt gedacht...
Viele so "große" Handy-Game-Produktionen kommen hierzulande eh nicht raus.

Aber vom Design her eigenlich logisch.. genau so müsste es aussehen ^^

Hab die Maße jetzt nichtgeblickt... sollte das Handy, oder PSP-Größe haben? ^^
 
Schaut für mich im ausgefahrenem Zustand länger aus als ein Iphone, aber ein bisschen schmaler. Wobei man sich da auch irren kann, liegt ja nix zum vergleich daneben...
 
PSP-Größe wäre auch Welten zu groß für ein Handy ^^
Minimal-Abmessungen wären prinzipiell toll...

Wirds in jedem Fall nicht geben, und hier wahrscheinlich eh zuletzt ^^
 
Knippschild;844306 [URL="http://www.consolewars.de/news/23606/usa_wii_nachfrage_uebersteigt_immer_noch_das_angebot/" schrieb:
USA: Wii Nachfrage übersteigt immer noch das Angebot - consolewars[/URL]

mhmh sollen se welche aus berlin holen bei uns gibt es noch genug in saturn ,MM,karstadt,uswusw
 
Mass Effect Trilogie auch für PS3? - consolewars

Trotz dem derzeit 3.Platz sind fast 20Mio. PS3 doch wohl ein inzwischen lohnendes Geschäft für die Spielehersteller.

Halte ich für realistisch. Habe die Meldung auch im entsprechenden Spielethread gepostet. Sollte EA aber tatsächlich den 1. Teil noch porten, wird das sicher kein lohnendes Geschäft. Siehe die ähnlichen Versuche anderer Studios (Eternal Sonata, Bioshock...). Ich glaube eher dass es daran liegt, dass EA in der Krise steckt. Die werden nun versuchen jeden Penny einzusacken den sie kriegen können. (Die Einschätzung bezieht sich nur auf Teil 1).

Bevor jemand fragt: Nein, Mass Effect ist keine IP von Microsoft und ja, BioWare hat alle Rechte daran. Das wurde bereits 2007 von einem Marketing und Community Manager im offiziellen Forum bestätigt. (Ich dachte erst, ME sei eine IP von MS, habe mich aber schlau gemacht).

Microsoft war schön blöd BioWare abzustoßen. Die machen exzellente Games und jeder PS3-Besitzer kann sich auf ein geniales Spiel freuen sofern sich das Gerücht bewahrheitet.
 
Sollte EA aber tatsächlich den 1. Teil noch porten, wird das sicher kein lohnendes Geschäft. Siehe die ähnlichen Versuche anderer Studios (Eternal Sonata, Bioshock...).
Bioshock ist dezent murksig, werde nicht wirklich warm mit dem Spiel...
Und wenn man sich diese Rollenspiellandschaft der PS3 ansieht... Da muss halt nur anständig Werbung gemacht werden... von Eternal Sonata wusste ich erst, als ich hier irgendwo mal drüber gelesen habe.
Und habs bestellt... Ob ich da glücklich werde muss ich abwarten, war schon sehr schrill...
Aber vom Spielprinzip machts schon Spaß.

Eher OT:
Eigentlich ist es Valkyrie Chronicles, wie ich beim Spielen der Demo beschlossen habe (irre ich mich da?), doch recht ähnlich... aber im Gegensatz dazu gefiel es mir. :confused:
Chronicles fand ich unglaublich unspektakulär inszeniert, es wirkte aufgesetzt und langweilig auf mich...^^

Als nächster Kandidat kommt afaik erst wieder X-Blades, das ja auch nicht wirklich wahnsinnig das klassische RPG ist.

Ich gebe Mass Effect eine Chance, auch wenn mir der Typ Rollenspiel nicht wirklich gefällt glaube ich. (Kann mich allerdings gar nicht mehr an das Gameplay erinnern...)
Wenn es so gehypt und vermarktet wird wie auf der 360 sehe ich da keine so großen Absatzprobleme... lohnen würde es sich auf jeden Fall.
Ich glaube sogar Bioshock rechnet sich, da werden sicher viele auf die Wertungen vertrauen und zuschlagen... und hoffentlich nicht alle enttäuscht werden *g*
 
Zuletzt bearbeitet:
Ich gebe Mass Effect eine Chance, auch wenn mir der Typ Rollenspiel nicht wirklich gefällt glaube ich. (Kann mich allerdings gar nicht mehr an das Gameplay erinnern...)

Mass Effect ist eigentlich mehr Shooter mit RPG-Elementen und vielen Dialogen und ausschweifender Backgroundstory. Zu jedem Fitzelchen im Spiel gibt es eine eigene Geschichte, es gibt eine Enzyklopädie und eine Romanserie. BioWare hat ein eigenes Universum geschaffen das den Spieler sofort in sich hineinzieht und erst dann losläßt, wenn man es komplett erforscht hat.

Das Spiel sieht trotz der technischen Schwächen sehr gut aus und hat den (meiner Meinung nach) bisher besten Music Score dieser Gen.

ME ist ein Highlight und ich bin kein Fan von West-RPGs. Wenn ich sage, dass sich PS3-Spieler darauf freuen dürfen/sollten, dann meine ich das so.

Mass Effect bei gametrailers.com
Gametrailers.com - Mass Effect - Review HD

@Knippschild: Ich bin echt gespannt, wie sich die FFVII/FFXIII-Kombi und die passende Konsole dazu verkauft. Ich glaube irgendwie, dass es 'ne Menge sein wird.
 
Merci für die Infos, zu dem Trailer komme ich heute Mittag :)
 
Zurück