Verkaufszahlen, Finanz- und Industrienews

Schöne Sache,da sollte sich Sony mal ne Scheibe abschneiden.:hoch:

Ich frage mich aber, ob diese Aktion auf lange Sicht gut für MS ist. Schließlich warten die Leute nach Ende der Aktion dann darauf, dass sowas ähnliches wieder kommt.

D.h. ein Rückgang der Verkaufszahlen wäre die Folge.
 
Ich frage mich aber, ob diese Aktion auf lange Sicht gut für MS ist. Schließlich warten die Leute nach Ende der Aktion dann darauf, dass sowas ähnliches wieder kommt.

D.h. ein Rückgang der Verkaufszahlen wäre die Folge.
Das wird auch sicher passieren,aber ich denke das sie diese Phase dann eventuell mit den Mehreinnamen aus dem Weihnachtsgeschäft abdecken können.
Aber ich weiß trotzdem nicht ob diese ständigen Preissenkungen so gut sind,da kann man auch den Ruf eine Billigkonsole bekommen.
Und das könnte dann auch abschrecken.
 
Heute gegen Mitternacht gibt es die NPD-Zahlen aus den USA für November. Mal sehen wie sich der Monat im Vergleich zu 2007 so schlägt.
 
Sony: Home wird keine Hardware verkaufen

TOKYO - Sony Corp.'s much delayed virtual community for owners of its PlayStation 3 game console will start worldwide Thursday, but it's unlikely to attract many newcomers to the machine, company officials said.
The free-of-charge PlayStation Home service is mainly meant to make gaming more fun for people who already own the PS3, they said.

Sony launches PlayStation virtual community (AP) by AP: Yahoo! Tech
 
USA: Hard- und Software Charts 11/08

Die Daten von NPD sind da:
Playstation 2 206k
Playstation 3 378k
PSP 421k
Xbox 360 836k
Wii 2.04M
DS 1.57M

GEARS OF WAR 2* 1.56 million
CALL OF DUTY: WORLD AT WAR 360* 1.41 million
WII PLAY W/ REMOTE 796K
WII FIT 697K
MARIO KART 637K
CALL OF DUTY: WORLD AT WAR PS3 597K
GUITAR HERO WORLD TOUR Wii* 475K
LEFT 4 DEAD 410K
RESISTANCE 2* 385K
WII MUSIC 297K

Quelle: NPD Group

Es ist geradezu pervers wie die Wii die Konkurrenz vernichtet. Das muss man sich mal vor Augen halten: Wii >>>>> 360 + PSP + PS2 + PS3

Die Wii hat damit den besten Verkaufsmonat (November) aller Heimkonsolen hingelegt. Nie gelang es einer Konsole zuvor in den USA in einem November so viele Einheiten abzusetzen.

Bisheriger Rekord:
The highest console sales in a month is Dec 2002 when the PS2 sold 2.7 million.
The highest November sales were PS2's Nov 2002 total of 1.3 million.

Nintendos Blue Ocean Strategie führte zum Erfolg. Oder um es anders zu sagen: Alle mit vereinten Kräften gegen Nintendo...und Nintendo gewinnt.

Einer bleibt leider weinend zurück:

sxyuxg.jpg


Sehr schade. Hätte dem Spiel weltweit mehr Erfolg gegönnt.

Zum Vergleich 2007:

Verkaufs-Zahlen November 2007
1 Nintendo DS 1.530.000
2 Wii 981.000
3 Xbox 360 770.000
4 PSP 567.000
5 PlayStation2 496.000
6 PlayStation3 466.000

http://blog.seattlepi.nwsource.com/microsoft/library/console_nov.jpg

yodawii.gif
 
Zuletzt bearbeitet:
Die erste Pressemitteilung kommt von Sony. Die anderen werde ich hier reineditieren wenn sie kommen.

Sony

PlayStation Brand Continues Strong Sales Momentum Into the Holiday Season; PS3 Hardware Sales Grow 60% Year-to-Date
Total PlayStation Hardware Unit Sales in November 2008 Top 1 Million
The PlayStation brand began the holiday season by posting solid sales at retail across its three platforms, with more than 1 million hardware units sold in November 2008, a 93% growth from the October 2008, according to NPD.

PLAYSTATION®3 (PS3™) has continued its strong momentum during the holiday season with 378,071 hardware units sold in November, representing an increase of almost 100% from October. From January to November 2008, more than 2.8 million PS3s have been sold in the U.S., representing a year-to-date hardware sales growth of more than 60%.

Fueled by an unmatched holiday line-up of blockbuster first and third-party titles, more that 3,552,456 software units were sold for PS3 in November, representing a year-to-date growth of 150%.

Top-selling exclusive games for PS3 in November included hot titles for the hardcore gamer and family alike, from the pulse-pounding first-person shooter Resistance 2, to one of the best-rated games of the year, LittleBigPlanet.Third-party must-have titles -- including Activision’s Call of Duty: World at War, Midway Games’ Mortal Kombat vs. DC Universe, and Electronic Arts Sports’ Madden NFL 09 – rounded-out the best-selling games for the platform.

In November, the PlayStation nation continued to turn to the PlayStation®Network for entertainment content, including: new PlayStation games such Super Street Fighter II Turbo HD Remix and Age of Booty; original content such as Qore: Episode 5 and Xam’d: Lost Memories, Season 2; and new blockbuster additions to the video delivery service, including Hancock and Indiana Jones: Kingdom of the Crystal Skull. There are currently more than 15 million registered PlayStation Network accounts worldwide.
PSP® (PlayStation®Portable) and the Ratchet & Clank: Size Matters PSP Entertainment Pack proved to be a popular choice for movies, games and entertainment content on-the-go in November, with 420,539 units sold. This represents an increase of 118% from October.

PlayStation®2 (PS2) and the LEGO Batman: The Videogame PS2 Entertainment Pack posted solid sales in November, with 205,944 hardware units sold, a 51% increase from the previous month.

Power of the PlayStation Portfolio
The PlayStation brand generated strong sales across all three platforms, earning $663 million in November.

Year-to-date (Jan-Nov), the PlayStation brand generated more than 5 billion in revenue, representing an 11% growth year-to-date.

PlayStation total hardware revenue was $261 million in November, representing a year-to-date growth of 9%.

PlayStation total software revenue in November was $352 million, representing a year-to-date growth of 16%.

Microsoft

Xbox 360 Registers Its Biggest November Ever

November NPD results are in and Xbox 360 highlights include:

· Most successful November for Xbox 360 in U.S. with record games, console sales and online momentum (this follows the recent announcement of a record November in Europe)

· Continuing to widen its installed base lead over the PS3

· Outsold PS3 and PS2 combined

· Record-setting software attach rate leads the industry, now at 8.1

The Xbox 360 continues to sell at record levels this holiday season, registering the biggest Black Friday and most successful November in its history. Xbox 360 sold a record number of consoles for the month of November at 836,000 units. (November NPD data)

With $298 million in third-party game sales in November, the Xbox 360 has generated more revenue at retail for third-party publishers than the PS3 and Wii combined this generation. (November NPD data)

In addition to a 3:1 console sales lead over the PS3 during the Black Friday weekend, Xbox 360 finished the month of November with more than a 2:1 sales advantage over PS3. (November NPD data and Microsoft internal data) This momentum is happening around the world as well; Xbox 360 was the fastest-growing console in Europe for the month of November, with sales up 124 percent year-over-year, versus 43 percent for Wii and three percent for PS3. (Microsoft Internal data)

The gaming business is more than just console sales – strong software sales and a growing online community is critical to long-term success of a platform. Xbox 360 outperformed the PS3 on total software sales for November at $408 million, thanks to the best and broadest games line up. (November NPD data) Additionally, Xbox LIVE continues to outpace both competitors with more than 14 million active members online worldwide, with the average number of unique visitors rising 66% in the past year. (Microsoft internal data) As an example of its industry-leading growth, every day, more than 1.5 million transactions and nearly 4 million game sessions take place on Xbox LIVE. In total, 45 network and studio partners, as well as Netflix, offer more than 30,000 pieces of entertainment content over Xbox LIVE.

“We’ve created the optimal line-up of experiences this holiday season for families seeking lasting entertainment value, particularly during rough economic times in the U.S. and abroad,” said Don Mattrick, senior vice president of the Interactive Entertainment Business at Microsoft. “We have the largest library of games, TV and movie content and the most expansive and rewarding social experiences. We’re confident Xbox 360 will continue to drive record sales around the world this holiday and beyond.”

The Best New Content for the Broadest Audiences

Xbox 360 titles continue to dominate the industry’s top software spots, with three of the top ten games in November living on Xbox 360 (November NPD data).

· Xbox 360-exclusive “Gears of War 2” was this month’s #1 selling game with 1.6 million units sold. (November NPD data)

· “Call of Duty: World at War” for the Xbox 360 held the #2 spot, while “Left 4 Dead” rounded out the top 10 list at #8 (November NPD data)

· Xbox 360-exclusive “Fable 2” was honored to receive the Game of the Year Award during G4TV X-Play’s Best of 2008 Awards this week. In November, “Fable 2” sold 184,000 units, bringing its life to date sales to 974,000 units in the US. (November NPD and Microsoft internal data)

Das Verhältnis von Spielen pro Konsole ist übrigens sensationell und hat es in dieser Form nie gegeben. Für 3rd Parties wird die 360 immer wichtiger.

Last but not least: Nintendo

Wii AND NINTENDO DS SET HISTORIC NEW U.S. SALES RECORDS

REDMOND, Wash., Dec. 11, 2008 – With more than 3.6 million combined systems sold in November, Wii™ and Nintendo DS™ set new hardware sales records, according to the independent NPD Group, which tracks video game sales in the United States. The Wii console sold more than 2 million in November, a new all-time record for a non-December month. The Nintendo DS system sold more than 1.56 million in November, which is now the second-highest total for a non-December month in history. The Wii console has sold 15.4 million in the United States since it launched in November 2006, and Nintendo DS has sold nearly 24.6 million in the United States since it launched in November 2004.

“Nintendo’s record-breaking sales demonstrate that consumers are looking for the best value not only among video games, but also among all entertainment options,” said Cammie Dunaway, Nintendo of America’s executive vice president of Sales & Marketing. “Shoppers are looking for gifts that can be enjoyed by the whole family, and Nintendo provides an incomparable range of experiences that gets the whole family involved.”

Four games made for Nintendo systems placed in the top 10 U.S. best-sellers for November, representing the diversity of people who play Nintendo games. These included Wii Play™ (for casual and lapsed players) at No. 3 with more than 796,000 sold, Wii Fit™ (for new gamers) at No. 4 with more than 697,000 sold, Mario Kart™ Wii (for both core and casual payers) at No. 5 with nearly 637,000 sold and Wii Music™ (for everyone) placed at No. 9 with more than 297,000 sold, following its long-tail trend.

Looking at the industry as a whole, Nintendo products continue to fuel the engine of the video game industry. In November alone, Nintendo represented 198 percent of industry growth over 2007. Nintendo systems represented 66 percent of all hardware sales in November, including 59 percent of all console sales and 79 percent of all portable hardware sales.

For more information about Nintendo, visit www.Nintendo.com.

About Nintendo: The worldwide pioneer in the creation of interactive entertainment, Nintendo Co., Ltd., of Kyoto, Japan, manufactures and markets hardware and software for its Wii™ and Nintendo DS™ systems. Since 1983, when it launched the Nintendo Entertainment System™, Nintendo has sold nearly 2.8 billion video games and more than 480 million hardware units globally, including the current-generation Wii and Nintendo DS, as well as the Game Boy™, Game Boy Advance, Super NES™, Nintendo 64™ and Nintendo GameCube™. It has also created industry icons that have become well-known, household names such as Mario™, Donkey Kong™, Metroid™, Zelda™ and Pokémon™. A wholly owned subsidiary, Nintendo of America Inc., based in Redmond, Wash., serves as headquarters for Nintendo’s operations in the Western Hemisphere. For more information about Nintendo, visit the company’s Web site at www.nintendo.com

Zum Abschluss:

USA: Hardware - Launch-to-date (Quelle NPD)

PS2: 42.948.000
NDS: 24.463.000
WII: 15.391.000
PSP: 13.227.000
360: 12.449.000
PS3: 6.062.000
 
Zuletzt bearbeitet:
Mehr Infos zu den USA-Zahlen

Für November:

Total software sales - $1.45B
Nintendo (Wii+DS) software sales - ~$690M
360 software sales - $408M
Playstation family software sales - $352M
 
Ich kann das nicht ertragen, dass sich diese Konsole so oft verkauft.
Sie ist so ein Mist. Ich hab eine PS3. Wenns wenigstens die XBOX wäre, die sich so oft verkauft. NEIN, es ist die blöde Wii
 
Über 2 mio. Verkaufte Konsolen in einem Monat und das nur in den Vereinigten Staaten sind... ääh... unglaublich viele. ;)

Auch interessant:
Disney nimmt EA ins Visier

Erfahrungsgemäß verdoppeln sich die Verkaufszahlen von November auf Dezember. :D
Ich mag gar nicht dran denken...spätestens bei 3 Mio. Wiis sollte Schluss sein. Nintendo wird wieder nicht genug liefern können.

Ein gutes hat die Sache schon. Videospiele sind bei der Masse angekommen und man wird nicht mehr als Freak angesehen wenn man als Hobby 'Videospiele' angibt.

Das Disney-EA-Gerücht hält sich ja nun auch schon seit einiger Zeit...
 
Natürlich ist es für Nintendo super wenn sie so gute VZ haben. Da zolle ich dem Konzern auch meinen Respekt!!!
Was nützt es, wenn eben gerade deshalb nur der übliche Casualschrott an Software auf den Markt geschmissen wird. Ich sehe da irgendwie immer die Gefahr das diese Konsolen (PS2 hat fast das gleiche Schicksal) dann als Kinderzimmerkonsolen enden. Die Wii hätte in meinen Augen mit etwas besser Grafik und der Steuerung echt viel Potential gehabt, doch so?
Natürlich, die großen RPGs ziehen auf Wii doch da hat man eben gerade mal drei Spiele mehr im Schrank.
Wenn ich mir überlege was man für die 360 und PS3 momentan an verflucht guten Titeln bekommt und für die Wii nur den üblichen ..., bin ich ganz froh wenn die Wii die ganze Casualgamewelle abbekommt.
 
Zuletzt bearbeitet:
traintwende in japan eingeleutet ?

erstmals sollen in japan wesentlich mehr blu ray disc und abspielgeräte,als dvd s und player über den ladentisch gegangen sein.
natürlich ist japan,bezüglich der technik ,eine andere welt.aber der erste schritt wurde gemacht.es dürfte nur noch eine frage der zeit sein,bis auch wir nachziehen.
 
Zuletzt bearbeitet:
Top 20 USA

erstmals sollen in japan wesentlich mehr blu ray disc und abspielgeräte,als dvd s und player über den ladentisch gegangen sein.
natürlich ist japan,bezüglich der technik ,eine andere welt.aber der erste schritt wurde gemacht.es dürfte nur noch eine frage der zeit sein,bis auch wir nachziehen.

Afaik sind es 4% Marktanteil am DVD-Mart in den USA, d.h. es wird wohl noch etwas dauern. Die Verkaufszahlen der Dark Knight BD sprechen Bände 600.000 BDs zu x Mio. DVDs.

Japan tickt da anders aber die arbeiten schon am Nachfolger von HDTV - Super Hi Vision (afaik nennt sich das so).

BTW: Nun wurden auch die Plaätze 11-20 von der NPD Group veröffentlicht:

TOP-SELLING SOFTWARE - NOVEMBER 2008

Title / Publisher / Units*
1) Gears of War 2 (Xbox 360) / Microsoft / 1,560,000
2) Call of Duty: World at War (Xbox 360) / Activision Blizzard / 1,410,000
3) Wii Play w/ Remote (WII) / Nintendo / 796,000
4) Wii Fit w/ Balance Board (WII) / Nintendo / 697,000
5) Mario Kart Wii w/ Wheel (WII) / Nintendo / 637,000
6) Call of Duty: World at War (PS3) / Activision Blizzard / 597,000
7) Guitar Hero World Tour (Wii) / Activision Blizzard / 475,000
8 ) Left 4 Dead (Xbox 360) / Electronic Arts / 410,000
9) Resistance 2 (PS3) / Sony / 385,000
10) Wii Music / Nintendo / 297,000
11) Animal Crossing: City Folk (Wii) / Nintendo
12) Fallout 3 (Xbox 360) / Bethesda Softworks
13) Rock Band (Wii) / MTV Games
14) Pokemon Ranger: Shadows of Almia (DS) / Nintendo
15) Guitar Hero World Tour (Xbox 360) / Activision Blizzard
16) Mario Kart (DS) / Nintendo
17) Guitar Hero World Tour (PS2) / Activision Blizzard
18 ) WWE SmackDown vs. RAW 2009 (PS2) / THQ
19) Fable II (Xbox 360) / Microsoft
20) Madden NFL 09 (Xbox 360) / Electronic Arts


Interessant hierbei ist, dass die Musikspiele Guitar Hero und Rock Band besondes erfolgreich auf der Wii laufen.
 
sicher.die wii wurde bis dato gut verkauft.familien oder partytaugliche spiele gehen ja besonders gut.deshalb auch das von microsoft auf den markt geworfene lips.auch dieses spiel dürfte potential haben.
sicher wird die dvd auch nicht übernacht von der blu ray abgelöst,ging ja auch mit der vhs nicht so,aber...
bezüglich hd sind wir in deutschland eh auf einem anderen planeten.wir feiern ja gerade den wandel vom analogen zum digitalen.
in der schweiz oder frankreich ist hd schon standart.
 
Ich frag mich nur was Nintendo mit ihrem Gewinn macht?
Man müßte doch dann der Meinung sein,dass dadurch hunderte Megaspiele für die Wii kommen müssten,aber nö,es kommt ein beknacktes Spiel bzw.Spielchen nach dem anderen.:ugly:
Mir müsste Nintendo noch 50€ in die Hand drücken,damit ich nochmal mit dem Teil anfange.:runter:
Aber egal,soll jeder machen wie er denkt.

Ich frag mich nur warum dieses Thema immer noch so breit getreten wird,es ist doch nun allen klar,dass Nintendo keiner mehr einhaolen kann.
Warum auch.
Geile Spiele für PS3,PC,360 wirds auch mit einer Milliarde verkauften Wii´s geben.:kaffee:
 
Ich frag mich nur warum dieses Thema immer noch so breit getreten wird,es ist doch nun allen klar,dass Nintendo keiner mehr einhaolen kann.
Warum auch.
Geile Spiele für PS3,PC,360 wirds auch mit einer Milliarde verkauften Wii´s geben.:kaffee:

Ich würde es nicht 'breittreten' nennen. Ich finde es absolut faszinierend wie Nintendo den komplette Markt aufrollt und dabei neu definiert. Auch Rekorde und Superlative gab es in der Form noch nicht. Nintendo - für Wii und DS belächelt und verspottet - lacht jetzt über die anderen.

Dass nur Nintendo-Titel über Monate in den Charts sind - d.h. als einzige Spiele zur Zeit 'Legs (oder Standhaftigkeit) zeigen - ist einfach krass. Mario Kart erschien bspw im April und ist noch immer ständig in den Charts vertreten.

Viele 3rd Parties wissen nach wie vor nicht mit der Konsole umzugehen. Der Nachschub aus Japan ist sicher. Die Wii an sich ist keine schlechte Konsole. Das Spielgefühl mit der Wiimote und dem Nunchuck (die Kombination aus beidem - auch ohne das Fuchteln) ist IMO besser als bei jedem anderen Controller. Die Hände sind freier, es steuert sich angenehmer.

Das Potential wird aber nach wie vor nicht richtig genutzt. Resultat ist müllige Shovelware wie sie es zu Hauf gibt.

Wegen mangelndem Spielenachschub habe ich meine Wii verkauft. Das ändert nichts an den genialen Nintendo-Titeln - ich gönne bspw. Mario Kart Wii den sensationellen Erfolg. Das Spiel ist eine absolute Multiplayer-Granate.

Es gibt aber - zumindest für mich - etwas Licht am Horizont. Spätestens bei Erscheinen von neuen Mario (Jump'n Run), Zelda oder Starfox-Games. Ganz sicher aber ist für mich ein Kauf für Dragon Quest X. Es ist einfach die beste JRPG-Reihe.

Ich gönne Nintendo durchaus den Erfolg. Es ist nicht so, dass die Wii automatisch zum Selbstläufer wurde. Ich erkenne den Weg zum Erfolg an. Die Genialität der Ausführung. Die Genialität des Marktings (klar es spricht nicht jeden an aber es spricht sehr viele Menschen an). Die Genialität des Product Placements (ich musste letztens bei Tropic Thunder ziemlich lachen). Irgendjemand fuchtelt vor dem TV herum und jeder weiß sofort was gemeint ist. Ohne dass der Name Nintendo Wii fällt.

Es gehört einiges dazu von einer fast vergessenen Marke (der letzten 80er Videospielemarke mit eigener Hardware) aus N64 und GC-Zeiten einen derartigen Start hinzulegen. Und dem zolle ich Respekt. Ich muss nicht alles mögen, aber die Art wie Nintendo den Markt umkrempelt bewundere ich.
 
jo,das marketing hat gestimmt.es kam zur richtigen zeit.aber ich wiederum glaube,daß die wii am zenit steht.somit gibt es nur noch eine richtung.die frage ist nur noch,geht es schnell ?
 
Ich glaube, bzw. befürchte es nicht ;-)

Warum auch... Hardcore bereite Basis, vielleicht auch mal mehr anständige Spiele... warum soltle da irgendwas runtergehen?
Erfolg in der Spielebranche unterliegt einer Mitkopplung ;-)
 
Zurück